یکی از مسائلی که در خصوص باران این موهبت الهی باید بدان توجه نمود مسئله اثر روانی و شادی بخش بودن آن است
تغيير فصول، آمدن بهار و زنده شدند جهان هستى پس از مرگزمستانى، نشانههاى بارزى از عشق، شور، حركت و شاهكار عالم خلقتاست.نگاه جستجو گرانه در هر يك از مظاهر خلقت، انسان را به شعف، شادى،صاحب اين عالم است.آفرينش هم تنبيه خداوند استدل ندار كه ندارد بخداوند اقرار اين همه نقش عجب بر در و ديوار وجودهر كه فكرت نكند نقش بود بر ديواراين دو بيت، ترجمان آيه 164 بقره است:ان فى خلق السموات و الأرض و اختلاف الليل و النهار و الفلك التى تجرى فى البحربما ينفع الناس و ما أنزل اللَّه من السماء من ماء فأحيا به الارض بعد موتها و بث فيهامن كل دابه و تصريف الرياح و السحاب المسخر بين السماء و الارض لايات لقوميعقلون.و نيز آيات 17 الى 21 سوره غاشيه:افلا ينظرون الى الإبل كيف خلقت و إلى الجبال كيف نصبت و إلى الأرض كيفسطحت فذكر إنما انت مذكر.آفرينش با همه نظم و هماهنگى و هم آوايى، سرور آفرين است. هر صاحبتفكر و تعقلى را به فكر وا مىدارد، انديشه و فكرى كه توجه 9 به سازمانآفرينش را مهمتر از سالها عبادت مىداند و نتيجه تفكر، عبادت و معنويتاست. آيه 56 سوره ذاريات »و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون« بيانمىكند كه آفرينش، حصول معرفت به ذات آفريدگار است. گردش شب و روز،ماه و خورشيد، افلاك و كهكشانها، حركت بادها و نقش آنها در حركتكشتىها در پهنه اقيانوس، حركت ابرها و ريزش باران، مأموريت آبرسانى بهسرزمينهاى خشك و لباس حيات بر طبيعت پوشاندن، همه درس معاد است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر